Audyt SEO to po prostu dokument. Przyjmuje on formę raportu, w którym są zebrane wszystkie błędy popełniane przy optymalizacji serwisów czy też sklepów internetowych. Zawiera on również wytyczne z sugerowanymi rozwiązaniami, które przyczynią się do lepszej optymalizacji. Audyt SEO pełni zatem kluczową rolę przy pozycjonowaniu stron internetowych.

Głównym celem dobrego audytu SEO jest poprawa czytelności kodu dla sprawdzających stronę robotów wyszukiwarek. Dzięki dobremu audytowi strona powinna zajmować wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Co powinien zawierać dobry audyt, aby przyczynić się do bardziej efektywnego wypozycjonowania strony?

● odpowiednie tytuły oraz opisy poszczególnych podstron,

● dobrze wykonane przekierowania stron,

● poprawnie sformatowane adresy URL w witrynie,

● odpowiednie ułożona treść na stronie,

● wykorzystanie znaczników danych schema.org,

● usprawnienie wydajności strony.

Jaki jest koszt audytu SEO?
Zapewne dla każdego najważniejszą kwestią jest cena. W przypadku audytu SEO niestety nie ma określonej stałej kwoty. Koszt wykonania audytu SEO zależy przede wszystkim od tego, jak duży jest dany serwis oraz jak bardzo jest skomplikowany. Oczywiście, co za tym idzie, im bardziej wymagający serwis, tym koszt wykonania audytu jest wyższy, ponieważ praca specjalisty SEO będzie bardziej czasochłonna. Jeśli jednak mielibyśmy podać jakieś widełki, to koszt wykonania takiej usługi, która przyczyni się do lepszego wypozycjonowania strony czy też serwisu, waha się od kilkuset złotych do kilku tysięcy.

Audyt SEO jest kluczowym etapem przed pozycjonowaniem każdej strony www. Wpływa on na dużo większą efektywność pozycjonowania oraz pozwala w pełni wykorzystać potencjał danego serwisu.