Jak zoptymalizować produkt w e-commerce?


Optymalizacja sprzedaży internetowej jest szerokim zagadnieniem – może dotyczyć takich zagadnień jak np. konwersja, procesy sprzedażowe czy logistyka. Dziś jednak serwujemy Wam garść konkretnych porad, jak zoptymalizować produkt.

Top 5 optymalizacji produktu

#1 Skup się na nazwie i przyjaznym URL

Dobrze nazwany produkt na pewno pomoże w lepszym pozycjonowaniu. Użyj dla niego nagłówka H1 na stronie produktowej. Zainteresuj się też adresem URL – ważne, żeby był krótki i zawierał informację o skrywanej treści. Zawrzyj w nim kategorię i nazwę produktu. 

#2 Zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia

Dobre zdjęcia to podstawa. Zanim ktoś zainteresuje się opisem, jego uwagę zwróci atrakcyjne zdjęcie. Nie zapomnij więc o:

  • dużym (dostosowanym do parametrów sklepu) formacie zdjęcia
  • ujęciach produktu z różnych stron i ujęciach na detale
  • neutralnym bądź kontrastowym tle 
  • wpisaniu słowa kluczowego do parametru ALT

#3 Stwórz unikalny opis 

Oczywiście zawsze możesz użyć tego od producenta, ale z takiego opisu mogą korzystać też inni sprzedawcy. Samodzielnie stworzony opis wyróżni Cię spośród konkurencji. Ponadto będzie wskaźnikiem dla Google, które ceni unikalne treści i lepiej pozycjonuje je w wynikach wyszukiwarki. Dobry opis musi być atrakcyjny, powinien też zawierać dokładną specyfikację. Warte zastosowania są:

  • słowa kluczowe, 
  • wypunktowania 
  • wyboldowania dla najważniejszych informacji

#4 Zapewnij optymalne przeszukiwanie kategorii 

Dobra nawigacja jest ważna dla szybkich i efektywnych zakupów. Nie chcesz przecież, by użytkownik miał problem ze znalezieniem produktu. Zadbaj o:

  • widoczny pasek wyszukiwania w górnej części strony
  • menu z logicznym podziałem na kategorie i podkategorie
  • dodatkowy pasek boczny z listą kategorii produktów

#5 Daj możliwość wystawiania opinii

Komentarze i recenzje wzbudzają w użytkowniku zaufanie. Są dowodem na to, że inni klienci ufają Twojemu sklepowi i są zadowoleni z zakupów. Jest to jeden z czynników decydujących o zakupie produktu.

*autor zdjęcia: Victor Hanacek, picjumbo.com